בידוד בבניית בית פרטי, בידוד בבניה ירוקה

המאמר הבא מתרכז בנושא בידוד בבניה ירוקה ובדגש על בניית בית פרטי, הספק היקר שלנו "אורבנד" הכין כתבה מחכימה וחשובה גם לאדריכלים ומעצבים וכמובן עבור הלקוח הסופי. קצת על אורבנד – ספק איכותי, המייצר ומייבא מוצרים בעלי תו תקן ירוקים וידידותיים לסביבה, אנו עובדים עימם על פרויקטים שונים מעל 25 שנה ורוכשים מהם מוצרים שונים כגון: לוחות גבס, מוצרי בידוד טרמי ומוצרים נוספים מעולמות הבידוד, על איכות המוצרים נשמח לשוחח ולייעץ בטלפון.

בידוד תרמי ואקוסטי הוא אחד מהאלמנטים החשובים ביותר בבנייה

בידוד נכון, מהווה גורם משמעותי בחסכון צריכת האנרגיה, בכל עונות השנה, משפר את הרגשת נוחות הדיירים ומקטין סבירות להתהוות עיבוי שגורם לעובש ובכך גם מגן על המבנה מפני בלאי מואץ. עובדות אלה מעלות את החשיבות הטמונה בבחירת חומרי הבידוד  ודרך יישומם. בנושא זה הפנינו שאלות לחברת 'אורבונד'.

על מה צריך לשים לה כאשר מתכננים בידוד מבנה ועד כמה זה משפיע על המבנה עצמו?

ראשית, חשוב לשים לב שהבידוד התרמי יכסה את כל מעטפת המבנה כולל: קירות, גג, חלונות ופתחים, רק בידוד מושלם יכול להוות חיץ והגנה מפני קור וחום, וימנע היווצרות עיבוי בחלל. באותה מידה, חשוב גם הבידוד האקוסטי המנטרל רעשים חיצוניים. המקפידים, מבודדים גם את קירות הפנים דבר המונע מעבר רעשים בין החדרים.

האם השימוש ביריעות הבידוד יקטין או ישנה את ממדי חלל הבית?

החומרים העכשוויים מצטיינים ברמת בידוד גבוהה במיוחד על אף עוביים הקטן יחסית (סנטימטרים אחדים) והתנגדותם למעבר חום וקול גדולה. במחשבה כוללת ובשיקולי כדאיות, היתרונות העצומים בבידוד שמעלה בצורה משמעותית את איכות החיים, יגברו ללא ספק על שיקולים של עיבוי הקיר.

אילו חומרים מומלצים לשימוש כאשר מדובר על בידוד תרמי ואקוסטי כאחד?

שני חומרי הבידוד הם: צמר סלעים מינרלי וצמר זכוכית מינרלי של חברת קנאוף 'אורבונד'. שני הסוגים עשויים חומרים מינרלים שעוברים תהליך חיתוך ועיבוד לסיבים דקים מאוד. החומרים אינם דליקים, הצמר אינו פולט גזים או חומרים רעילים אחרים, אינו מכיל צבעים ואינו נתקף עי' חרקים ובקטריות. הבידוד המינרלי של חברת 'אורבונד' המיוצר בטכנולוגיית ה ECOSE הוא הבידוד היחידי הטבעי לחלוטין, הוא מגיע בצבעו המקורי של חומר הגלם – צבע אדמה, הוא אינו מגרד, נעים ורך למגע, בעל זיכרון מכני (החומר חוזר לצורתו המקורית), נטול ריח לחלוטין, קל ונוח לטיפול וחיתוך, בעל ערכי בידוד תרמי ואקוסטי גבוהים במיוחד ובנוסף מוצר בר קיימא ידידותי לסביבה. כל חומרי הבידוד המינרלים עוברים בדיקות של מכון התקנים.

חומרי בידוד לבניית בית פרטי

כשרוצים להגיע לתוצאות בידוד אופטימליים, איך אפשר לדעת במה לבחור?

אכן, מגוון חומרי הבידוד בחברת 'אורבונד' הוא עצום, החומרים משווקים גם בצורות שונות, גלילים, לוחות, בצפיפות ובעוביים שונים. בנוסף לחומרים שדברנו עליהם קיימים בחברת 'אורבונד' פתרונות נוספים לתוספות הבידוד כמו: גיזה שחורה, גיזה לבנה, אלומיניום משוריין. ישנם גם מערכות חיפוי בלוחות אקווה פאנל או מרמוריט בהן ניתן לשלב את הצמר המינראלי ולהגיע לתוצאות בידוד מושלמות. המבחר ב'אורבונד' כולל אין ספור פתרונות בידוד מקצועיים, לכן מומלץ מאוד להתייעץ ולקבל פתרונות מדויקים על פי צרכים ספציפיים.

בידוד בתים, בניה ירוקה

פרויקטים אחרונים:

לצפייה בגלריה השלמה

בנית בית פרטי – תכנון המגרש

בניה ירוקה, כוכב יאיר